en arg lista.

Igår såg jag tre saker som gjorde mig lite smått upprörd.

  • Ni vet mamman från Familjen Annorlunda? Hon stod och väntade på samma buss som mig. I vagnen hade hon en liten 1-åring, samt en 5-åring brevid. Drar upp en cigg och blossar hejvilt så ungarna får all rök i ansiktet. Till råga på det så läste jag hennes blogg där det visade sig att hon varit i Sigtuna precis och gjort ett ultraljud för att kolla så bebisen i magen mår bra. Sen när hon gick av bussen så var det första hon gjorde att dra fram en ny cigg och puffa på. Allt detta skedde på 15 min. Vilket fick det att vända sig i magen. Förstår inte människan att det är en risk att röka när man är gravid? Sen kan jag tycka - om man nu MÅSTE röka under graviditeten, gör det lite snyggt. Kanske inte på allmän plats, och för guds skull, TRAPPA NER! Fan, två cigg på 15 minuter med barn utanför och i magen känns ju sådär. Hon kunde iaf stått en bit ifrån ungarna ifall hon var tvungen att röka...
    När jag fick reda på att My låg i min mage så la jag ner rökandet direkt och det var inge snack om saken! Och det var inte ens jobbigt. Allt för lilla pyret som ligger och guppar i magen!

  • Stod vid ett övergångsställe. Då åker det förbi en gubbe i en bil. Han drar ner rutan och kastar ut massa godispapper. Varför gör man det? Måste vara jobbigt att spara pappret och slänga i en soptunna när man kommer hem :@

  • Sitter på bussen påväg till frisören. Bakom mig sitter en tant och hennes telefon ringer. Och då helt plötsligt måste hon SKRIKA i luren när hon "pratar" så hela bussen hör. Vad är grejen med det? Hajar inte folk att man kan prata i normal samtalston när man snackar i telefonen? Att hennes samtal var ca 15 minuter långt gjorde det inte bättre...


Så! Nu har surkärringen Fanny fått ur sig lite aggression ;)
Idag blir det bebisträff! Skoj!




Kommentarer
Postat av: Johanna

Idioter, överallt finns dom :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback