shopping.

Usch. Jag är deppig.
Fick inte förskoleplatsen vi hade tänkt oss. Vilket resulterar i kaos.
Eftersom både jag och Peter jobbar skift så hade vi sökt ett "Nattis" som är öppet dygnet runt, varje dag.
Visserligen hade jag inte några planer på att ha henne där på nätterna men på helgerna hade ju varit toppen.
Nu visar det sig att jag kan glömma den platsen, då dom bara tar in 6 ungar denna termin och Mysan var tydligen inte en av dom :(

Vet inte riktigt hur jag ska lösa det, men det MÅSTE gå. På något sätt.
Jag ska iaf träffa min chef nästa vecka och säga som det är, att jag inte kommer kunna jobba så som schemat ser ut nu.
Jag kommer behöva gå ner i tid (vilket jag redan planerat) samt få bort några kväll-och nattpass.

Imorgon är det jag som ringer till kommunen och ber om klara besked, för jag mår verkligen dåligt av att inte veta vart, när eller hur vi ska ha det framöver.

Känns tungt. Det blir en inre stress som gör att jag inte riktigt kan njuta av tiden som är kvar på min mammaledighet. Skitsamma, nu orkar jag inte tänka mer på det. Det löser sig alltid. På något sätt *intalar mig själv*

Mysan har iaf fått massa nya kläder idag, vilket behövdes eftersom bönan växer som ogräs.
Blev 5 byxor, 2 kortärmade bodysar, 2 pyjamasar, en "onepiece", en cool beatles-tischa, 2 mössor och lite annat smått och gott.

Hon har kommit på att hon kan dra av sig mössan nu. Vilket hon gör heeela tiden. Så idag försvann hennes fina blommiga mössa inne på Ica Maxi. Så det var bara att köpa nya. Skitunge :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback